Jak fandit ve Finsku, aneb Happee vs. Indians 11:3

Jsem teď celý týden ve Finsku sama jen s kočkou. Pája jel do Čech zápolit o klubové vavříny a na průzkum terénů budoucího WOC do skotského Inverness. Karjalaineni jsou na dovolené na Kanárských ostrovech. Měla jsem trochu nahnáno, bydlet sama ve velkém bílém domě, ale nakonec to není tak strašné. Třeba včera jsem byla se sousedy na prvoligovém finském florbale v Jyväskyle.

Základy správného fanouška jsem pochytila už ve čtvrtek na Kurko cupu. Pořádali jsme a protože jsem ho s Pájou roznášela, jen jsem s kluky z Terä fandila na uzlové kontrole. Jaké bylo moje překvapení, když jsem poprvé použila dle mého názoru neutrální skandinávské " heja, heja, heja..", Hutteri se na mě podíval jako na použitý pytlík na zvracení v letadle. Tohle totiž používají ŠVÉDI, ne FINOVÉ!!! Tak mě kluci učili, co křičet. Že buď používají "hyvää" ( ä vyslovujeme jako když se chystáme blinkat, "aee" ) nebo "paina", což znamená makééj.

Takto poučena jsem se na zápas těšila. Hrál místní klub Happee ( mistři Finska z předešlé sezóny) s týmem z jihofinského Espoo. Seděli jsme v první řadě přímo u palubovky a měli jsme na starost obsluhu nafukovacích panďuláků, když dalo Happee gól. Hala byla naplněná a atmosféra moc fajn. 
Pro fanoušky-začátečníky tu mají i taháky. Nejlepší střelec každého týmu má na zádech přišpendlený nápis "Tupla". Každé místo v hale má k dispozici papírové "mlátítko", se kterým se odměňují hezké akce, brankářské zákroky nebo vtipné situace. Nikde se tu nedá koupit pivo, takže je tu klid. Na zápasy chodí celé rodinky (od babiček po kojence). Navíc se na průměrném zápase dá kolem 8 gólů= zakřičíte si. 

PS.: Mimochodem znalost nevhodnosti "Heja, heja" se mi celkem hodil. Před necelým týdnem dostali Happee na prdel při zápasu se švédským Falunem. 0:12. Za tuhle provokaci by mě asi vynesli v zubech z haly :D

Komentáře

Oblíbené příspěvky