Knižní výzva 2016 9/20

Díky probíhajícímu semestru jsem v rychlosti kousání Čtenářské výzvy 2016 poněkud zvolnila. Tentokrát jsem zvolila knížky do kolonek: kniha, dle které byl natočen film (Dobrý ročník), doporučená kamarádkou(Netopýr) a kniha přeložená do angličtiny (Muž jménem Ove). Jaké byly ?

Peter Mayle: Dobrý ročník
Před lety jsem viděla film. Pohodová nálada, krásné francouzské interiéry a můj oblíbený Rusell Crowe v hlavní roli. Příjemné. Po přečtení knihy už film ovšem nepovažuji za tak hezký. Knížka je více uvěřitelná, ať už jde o důvody, proč hlavní hrdina zmizí do Francie, nebo jak podvádí notářka. Příjemné letní čtení. Od Petera Mayla ale doporučím spíše autobiografický Rok v Provence.
Hodnocení: 8/10

Jo Nesbø : Netopýr
Dlouho jsem přemýšlela, koho požádat o tip na knížku. Pak k nám na víkend přijela Zuzka se Sosákem a Zuzka vytáhla z batohu Nesboa, ať prý mu ještě dám šanci. Harry Hole a jeho první případ. Bylo mi líto jeho slečny, překvapil mě konec... strach, který ve mě vyvolal Sněhulák, se tady však nedostavil. Pro detektivku bylo zvláštní i zapojení obsáhlé historie Austrálie. Nenadchne, neurazí.
Hodnocení: 6/10

Fredrik Backman: Muž jménem Ove
Na tuto knihu jsem narazila náhodně v chrastavské knihovně. Slibovala zábavu podobnou Stoletému staříkovi. Ten byl sice vtipný, ale za srdce mě nevzal. Ove byl ale bomba! Knížka je tragicky komická, ironická a hlášky jsme s Pájou používali ještě několik týdnů po přečtení. Oveho pohnutky, které ho nutí vládnout železnou rukou nad čtvrtí švédského městečka nebo dokonalý popis starého kocoura a jeho mimiky mě dojaly. Skvělé odpočinkové čtení, které nese důležitou myšlenku. Užívejte si života, který máte. I lidé a věci, které vás štvou, by Vám totiž mohli chybět....
Hodnocení: 9/10

Komentáře

Oblíbené příspěvky