Víkend s krůtou 1.-3.8.

Nebojte, nejela jsem nikam s praštěnou kamarádkou, ale tentokrát se jednalo o krůtičku na ohni. Rodičovstvo totiž pozvalo kamarády na oslavu toho, že jsme a jsme docela zdrávi :-). Víkend byl famózní a proč?...
1) Začala jsem číst povedenou fantasy knížku. Na internetu jsem se před chvilkou sice dozvěděla, že je pro děti, ale stojí za přečtení. Pro dospělé už asi vychází jen severská krimi... Jmenuje se Tajemství modrých třešní a vypráví o daleké budoucnosti, kdy všichni dospělí trpí chronickou leností. Někdy si říkám, jestli to, že jsem líná, opravdu není důkaz toho, že jsem dospělá...

2) V pátek jsem uklohnila další várku marmelády. Tentokrát meruňkové se slivovičkou a skořicí. Mňam.

VOŇAVÁ MERUŇKOVÁ MARMELÁDA
1 kg hodně zralých meruněk
0,5 kg cukru
 půlka nastrouhaného muškátového oříšku
2 lžičky mleté skořice
1 štamprle slivovice (nejlépe domácí)
1 lžička citronové kyseliny

Ovoce nakrájíme na kousky a hodíme do hrnce. Rozmačkáme udělátkem na kaši, přidáme cukr, slivovičku a všechno koření. Vaříme cca 30- 45 minut. Přidáme citronovku a ještě 5 minut necháme na mírném ohni probublat. Plníme skleničky a neobracíme je dnem vzhůru!

3) V sobotu jsem celý den posilovala a pokořila jsem osobní rekord. V čem? V úklidu penzionu :-). Trvalo nám to s mamkou necelých 5 hodin. Byla to docela makačka.

4) Objevila jsem úžasný a jednoduchý recept na zdravou přílohu k masu- cizrnu. Je to chorvatský recept, který dovezli naši z letošní dovolené. Celá jim propršela a tak paní domácí mamku učila novým receptům.

CIZRNA S PERŠINEM
500 g cizrny
4 lžíce kvalitního olivového oleje
2 lžíce "peršinu" (hladkolisté petržele)
1 stroužek česneku
sůl

Cizrnu přes noc namočíme a druhý den uvaříme na skus (nerozvařit). Přidáme rozmačkaný česnek, 4 lžíce kvalitního oleje a osolíme. Nadrobno pokrájíme petrželku, přidáme ji k cizrně a necháme cca 30 minut chladit v lednici. Moc dobré k masu na ohni.

5) Na zahradě se sešli kamarádi rodičů a jedlo se, pilo, hodovalo a zpívalo. Bylo to moc fajn. Tady je pár fotokousků. Videa sestříháme raději jen pro osobní použití. :-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky