SAXBO 7.-8-6.


Někdy začátkem jara jsme s Juniorem zvažovali, jestli jet na SAXBO nebo na vysočinská áčka. Nakonec jsme zvolili závody mého mateřského rozdílu a rozhodně to nebyl krok vedle. Terény hodné minimálně MČR, survivalové tratě, sluníčko a večerní grilovačka, to vše v podhůří Jizerek.
V pátek před závody jsme díky strategické poloze mého bydliště mohli zároveň poslouchat koncert Rammstein revivalu na chrastavských slavnostech a grilovat ptáka Noa na ohni. Po dlouhé době se sešla celá famílie, jedlo se, pilo se a tak sobotní cesta kolmo na shromaždiště s plnými pupky a lehkým sušáčkem byla děsná. Bohužel to byl můj nápad a tak jsem na Juniora nemohla ani držkovat :-)

Sobotní klasika svými parametry neděsila. Jak to bude doopravdy bylo ale jasné hned, co jsme strčili čumes do lesa. Podhorský, těžký a pomalý terén. Kopce, místy "opepřené" kameny, hustníky a jizerské rašelinky. Mně se povedla udělat velká chyba už při dohledávce jedničky. Pak už to docela šlo, ale po 3 týdnech absolutního flákání před státnicema jsem nestačila s dechem. Nakonec 9.místo a 93 minut-moje nejdelší  životní klasika a ani nebyla eliťácká :-). Vítězka Ivča FruFru Rufferová to šla nějakých 82 minut. Junior po pauze zabojoval, ale vítěznou trofej (romantický víkendový pobyt na Slovance) si odnesl Píchal. Večer jsme strávili na chatičce u Ájíka a Honzy. Opět proběhla grilovačka, Kaďák pozlobil Tobyho...

Nedělní ráno nás opět přivítalo slunečně. Na shromku panovala  dobrá nálada a 35°C. Navíc když po 48 minutách závodu doběhl první dospělý, a to Levák (žádné middlové ořezávátko) a několik malých dětí, bylo jasné, že to opět nebude zadarmo. Trať se mi líbila.
Byla náročná, měnil se terén (hustníky, kamenité pole), dlouhé časy. . Mě se povedla jedna školácká chyba. Na kontrolu číslo 12 jsem šla záměrně spodem, minula jsem 3 a za hranou potkala 10 závodníků, kteří bohužel hledali tu moji. Nechala jsem se strhnout davovým šílenstvím a začala kroužit spolu s nimi. Naše myšlenka byla, že omlíkovaný prostor pod námi, je hliněný sráz nad kontrolou. Bohužel to byl ten pod ní...
A Pavel Pachner natáčel (2:40). Po doběhu mě lísteček opět překvapil, 54 minut jsem na middlu taky ještě nebyla. Junior ukázal, že mapově je na tom skvěle. Neudělal žádnou chybu a tak jsme se radovali z jeho vítězství. Bohužel romantický pobyt už se nevyhrával :-)

Děkuji chrastavákům za příjemné závody a slibuju, že do příště potrénuju, ať ty jizerské kopce vyběhnu!

Komentáře

Oblíbené příspěvky