Jak na koxidiózu a proč jím maso?


Ten krasavec na obrázku je můj pacient Jirka. Pomohla jsem mu hrobníkovi z lopaty a on se odměňuje strašením našeho kocoura. Ten se sice nebojí psů, ale pokud na něj běží tenhle mazlik, kočičák valí pryč. 

Pokud se v duchu ptáte, co s Jirkou budou dál? Jednou skončí na talíři s česnekem nebo černými olivami.... Jak to můžu napsat a proč mi nevadí jíst tyhle roztomilé chlupáče?
Trošku off topic téma, ale vzhledem k výborným "léčebným" účinkům, šířím dál. Po dlouhých pěti letech naše ušáky opět sužovala koxidióza. Mamka, přišla na to, že pokud do maroda 3x denně nalijete malou injekční stříkačku vody, jejich šance na přežití bude o dost větší (doporučujeme vodu s lékem proti koxidióze).

A teď k tomu barbarskému zvyku pojídat tyhle roztomilé ušáky. Ráda vařím a poslední dobou jsem i já podlehla moderním pořadům, článkům a zajímám se odkud jídlo na mém talíři pochází. Že máme jíst jen BIO potraviny, odmítám. Můj názor je, že bychom měli jíst hlavně české potraviny, které jsou co nejméně upravené ( lze poznat např.: podle počtu surovin, z kterých se vyrábí) a ujeli za námi nejkratší vzdálenost.

A co maso? Mám ho ráda. Takový plátek krkovice na grilu, k tomu právě utržená cuketa, rajče a čerstvý chleba a jsem v sedmém nebi. Jak můžu jíst právě naše králíky? Protože vím, že je o ně v rámci možností dobře postaráno. Mají čistou vodu, denně odřezky zeleniny z našeho krámu, seno, které sami sušíme, táta-krmič si s nimi povídá, dokonce i před zabitím. Vím, že se nedožijí maximálního věku, ale stejně jako další všežravci i my maso potřebujeme. Rozdíl vidím v tom, že jako lidé, můžeme ovlivnit život a smrt naší kořisti.

Proto koukejte na etikety, čtěte si zda slepice seděla s kolegyní v kleci a nepoznala pohyb nebo jestli mohla alespoň pobíhat v hale. Najděte si svého řezníka, kupte si vajíčka od souseda, který má slepice, jezte věci, které právě dozrávají :-). 

Komentáře

  1. Hezký králík, náš miláček by si ho dal k obědu...
    http://vorelus.rajce.idnes.cz/Anakonda_zluta_Eunectes_notaeus/

    OdpovědětVymazat
  2. To už jseš třetí orienťák, který má doma hada a znám ho. Kačka Truněčková má korálovku Karkulku, Víťa Zakouřil hroznýše a ty anakondu. No možná ještě Sosák a jehopověstná "anakonda" :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky