Festival cyklocestování HK, 1.2.


To jsme tak zase jednou neměli žádné velké plány na víkend, ale náhoda tomu chtěla, že jsem ve čtvrtek na stěně našla letáček cyklofestivalu HK. Celý víkend sliboval program nabitý plno zajímavými fotopřednáškami o cestování kolmo po celém světě. My jsme vybrali sobotu a blok B...

První povídání pro nás měli nachystané Tereza a Jirka Boškovi, mladí novomanželé, kteří před dvěma lety jeli cyklotrip Uganda- Rwanda- Burundi- Tanzánie. Uff. Fotky i příroda nádherné, ale když nám upřímně povídali o strastech bílého ("muzungu") cestovatele v Africe šel člověku leckdy mráz po zádech. Jako malá (mladší) jsem kdysi chtěla zavítat na černý kontinent, ale poslední dobou se mi nějak vytrácí chuť a hlavně odvaha před očima...

Dalším tématem, které jsme si vyslechli byla Innská cyklostezka s mimčem v cyklovozíku od Martina Stillera. Moc mě potěšilo, že se i dnes nachází spousta lidí, kteří i s prťouchletem za zády (na zádech) podnikají cesty, které nějsou žádnou flákarnou. Někdy uvažuji, jestli ten malý drobeček jednou nebude trochu přítěží, ale právě takovéto rodinky mě utvrzují v tom, že ne :-). Vždy to záleží na Vás!

Poslední na programu byl Honza Galla a The Sun Trip z Francie (Chambery) do Kazachstánu (Astany) na elektrokole. Moc jsem původně nechápala, co že to elektrokolo vlastně je. Rusko ani východ obecně mě vůbec nelákal, ale v podání Honzy to byla famózní pohádka o dvou českých cyklistech plná humoru. Celé kino se řáchalo a tleskalo, Honza přidával fórky a kdyby nás netlačil čas sedíme tam snad ještě teď :-).

Celý program B za studentských 70 Kč byl úžasný a nabil mě k výletům jak na kole, tak pěškobusem. Už aby bylo lepší počasí a my mohli trochu cestovat. :-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky