Homeoffice... hurá nebo pomoc?!


Doba domácí, která v posledních dnech panuje, změnila mnohé. Můžeme (musíme) trávit více času s rodinou doma, ven chodíme za odměnu, o společnosti ostatních při sportu nebo kulturních akcích si ještě chvilku necháme zdát a práce? Velká část z nás pracuje z domova. Hurá nebo pomoc !?!?

Pracuji z domova již druhým rokem, přesto je pro mě tato situace nová. Před tím jsem každý týden měla alespoň nějaké osobní schůzky, pilotovala jsem naše programy s dětmi na školách a po odpoledních chodila mezi lidi. Teď je vše jinak. Jak bojuji se 100% homeofficem? Co mi pomáhá?
  • NEPOČÍTEJ ČAS - Doma obvykle nepracujeme přesně 8 hodin, přesto uděláme to samé nebo i více než v kanceláři. Jak je to možné? Nechodíme na společné kávy, nemáme kolegy, se kterými bychom řešili víkend, odpadají zdlouhavé meetingy (přes skype to bývá kratší),... Co s pocitem provinění, že nedělám dostatečně? ► Stanovte si objem práce, který za den chcete stihnout. Pak máte volno (kniha, hra, krátký šlofík, procházka...). Nevyčítejte si, že jste nepracovali přesně 8 hodin. Děláte dostatečně.
  • PLÁNUJ S ROZUMEM - Dnes budu pracovat 12 hodin, dám si dva SKYPY, upeču báječný koláč, naučím se padesát německých slovíček a ještě půjdu vyvenčit psa. ► Také doma je nutné plánovat s rozumem. Dejte si čas na přemýšlení, procházku s partnerem nebo nicnedělání. To je v dnešní době docela umění.
  • JEZ JAKO ČLOVĚK - Práce doma svádí při obědě zasednout k počítači a konečně kromě práce dělat i něco jiného (pustit si to super video, odpovědět kamarádům na Whatsappu, přečíst zprávy,...). Ne. ► Dejte si čas a jídlo si vychutnejte. U stolu, ideálně kuchyňského. Dopřejte si ten luxus a čas na sebe.
  • ČAS NA ZMĚNU - Práce doma svádí k tomu, opravdu celou dobu jen sedět a ťukat. Co naše záda? Hrnečky od kafe, které se kupí na stole vedle vás, myčka, která domyla??  ► Používám TomatoTimer, ten mi po zapnutí měří 25 minut, kdy se soustředím na jednu pracovní věc (ano sociální sítě, zajímavé weby a ostatní rušiče mám v tuto dobu vypnuté). Poté zapípá, zvednu se a jdu si udělat kávu, umýt nádobí, pověsit prádlo, přečtu si zajímavý web, protáhnu se (činnost 5-10 minut). Pak zase pokračuji v práci.
  • PROKRASTINACE - Lákají vás během práce sociální sítě, zajímavé články, nákupy, youtube, ...? Jak to udělat, aby člověk neměl permanentní pocit, že mu něco uniká, že o něco zajímavého přijde.  Vypněte si notifikace, i ty e-mailové. Vše zapínejte jen v čase volna (viz výše) nebo po práci. Na zajímavé články používám aplikaci GetPocket, tam si ukládám všechno, co si "zaručeně musím přečíst". V telefonu pak ve chvílích nudy (čekání na MHD, u lékaře, ...) čtu. Jednou za měsíc mažu články, které tam jsou dlouho. Je s podivem, kolik zajímavých věcí je po týdnu out a k jejich přečtení nemám chuť...
  • UKLIĎ SI PO PRÁCI - Nemyslím tím vysávání a utírání prachu, ale ukončení práce. Běžně to pro vás znamená cestu z práce a nechání všech materiálních pracovních záležitostí v kanceláři. Moje pracovní místo je v obývacím pokoji a mám na něj krásný pohled z gauče. Přesto mi to nevadí a nevnímám to jako rušivý element. Jak to? ► Vždy po skončení práce všechny papíry a ostatní materiály zavřu do šuplíku, na vrchu všeho nechám papír, na kterém mám poznámky s čím zítra začít, co je aktuální nebo akutní. Notebook jde do obalu a do knihovny, myš a nabíječka do našeho "elektrošuplíku". Stůl je prázdný a moje mysl připravená na  volný čas.

Co pomáhá na homeoffice Vám? Užíváte si tento čas nebo je pro vás obtížným?

Fotky: Pixabay

Komentáře

Oblíbené příspěvky