Knižní tipy

Výběr z hroznů (knih) přečtených zejména u protinožců, kde byl čas, chuť i místo. 26 hodin v letadle je pravým svátkem čtenáře. Tentokrát zde najdete román, motivační literaturu i něco populárně naučného. S chutí do toho.

C. R. Brunt: Řekni vlkům, že jsem doma - Příběh dívky, která milovala svého slavného strýce gaye nemocného AIDS, jehož smrt jí krom slz a smutku přinesla i dalšího přítele a setkání se smrtí. Tématu, které je v dnešní době aktuální (Veronika Hurdová, Proč Češi neumírají doma?) a je to dobře. Kniha má sice pár hluchých míst (sestra zahrabaná v listech??, Ben a hlavní hrdinka??...), přesto mě okouzlila a ráda ji doporučuji dál. A nebojte, není jen o umírání, ale i o naději, lásce a přátelství.

L.Sachar: Holes (Díry aneb Tajemství Zeleného jezera)- Po letech jsem opět četla anglicky. To je tak, když Vám dojde zásoba knih na cestách a musíte vzít povděkem tím, co se válí u dětí v pokojíčku. A byla to pecka! Srozumitelný příběh o přátelství, kopání děr a víře, že každý může být lepší. Když jsem si po dočtení večer pustila ve sprše vodu, byla jsem za ní sakra vděčná. PS.: film, taky dobrý!

R.R. Palacio: Auggie and Me - Stejný případ jako výše, ovšem v češtině si knížku ještě neužijete. První díl (Wonder - (Ne)obyčejný kluk) jsem zatím nečetla, ale i bez toho jsem dvojku pochopila a byla jsem unesená. Autorka má příjemně střídmý styl, rozumí pocitům dětí. Další z knih, kterou bych ráda jednou viděla v kánonu nebo alespoň čítankách českých žáčků a studentů. Všichni se stydíme, všichni se divíme, ale v nitru mají lidi shodné rysy. Chtějí uznání a lásku ostatních. To je pro mě poselství, které knížka posílá mezi čtenáře.

E.Tolle: Moc přítomného okamžiku - Bible literatury osobního růstu. Knížka dává do kupy rady, jak žít TEĎ a TADY. Jak být všímavý, vděčný a vnitřně "čistý". Prostřední "ezoterickou" pasáž jsem sice četla asi dva týdny, konec byl ale zase čtivý a zajímavý. Několik týdnů po jejím přečtení si uvědomuji svůj malý posun. Snažím se víc vnímat to, co mi přináší místo, kde zrovna jsem. Pozoruji své myšlenky i emoce a vím, že jimi nejsem. Snažím se mít strach z "něčeho"až když "to" opravdu přijde, ne dva týdny dopředu. Je osvobozující, věnovat se tomu, co děláte. Plně to vnímat a užívat si to...

F. Backman- Tady byla Britt Marie - Říká se, že dvakrát nevstoupíš do téže řeky, Backmanovi se to povedlo. Miluju morouse Oveho, Britt-Marie ovšem nebyla láska od první stránky. Její smutek po Kentovi (jehož jméno je snad v každé druhé větě) mi lezl na nervy stejně jako její autistické sklony. Celý příběh se ale postupně otevírá další vrstvy a začíná bavit. Ukazuje, že i největší podivín může něco přinést světu a že vždycky je čas vydat se svou vlastní cestou. Tou, o které už dlouho sníme.

M. Grey: Cyklická žena - Zajímavé téma cykličnosti žen a jejich proměny v průběhu měsíčního cyklu. Některé části knihy mi přišly sice nadbytečné a opakující se stále dokola, přesto se mi kniha líbila. Po přečtení se na sebe i svůj cyklus a změny dívám jinak, přívětivěji a s láskou. Myslím, že i mužům tahle kniha může pomoci vysvětlit, proč mají doma někdy úžasnou, milují krasavici a jindy poďobanou vzteklou čarodějnici.

Co byste k jarně-letnímu čtení doporučili vy?

Komentáře

Oblíbené příspěvky