Co mě naučilo letošní jaro

Po návratu z Austrálie, kde jsem krom starosti o finského nezbedu měla i dost času BÝT SAMA (nezvyk, který doporučuji zařadit každému) a PŘEMÝŠLET, najednou začínám dělat věci, které už dávno chci. Zkoušet to, z čeho jsem vždycky měla respekt a taky objevuji nové věci, které mě těší. Možná to jsou ptákoviny, třeba Vás inspiruji.... (Zdroj obrázku. Pinterest)


1. Z každé procházky se psíkem domů nosím pár květin. Někdy to je teda docela dobrodružství, protože když pak máte v jedné ruce pugét a druhou se snažíte udržet mazlíka, který se chce zblízka seznámit s tibetskou dogou, není to jednoduché. Díky sbírání najednou vidím, kolik krásných květin roste v našem okolí. 

2. Oživuji semínka a ořechy. O tomhle triku jsem četla u Anny a Margit. Nyní namáčím vše od vlašských ořechů po slunečnicová semínka. Nejenže jsou po namočení stravitelnější pro naše zažívání, zároveň chutnají jako čerstvě vyloupnuté. Zkuste to.


3. Maceruji oleje. Stačí sklenice od okurek, platýnko, olej, bylinky nebo česnek... U nás nejvíce frčí řepkový olej s rozmačkaným česnekem, který po 3-4 týdnech macerace sliji přes plátýnko a používám na vaření. Dodá jídlu jemnou česnekovou chuť. Druhým favoritem je olivový s bylinkami na saláty. 


3. Konečně jsem objevila, v čem ukládat plechovky na sběrný dvůr. Na rozdíl od Finska v ČR ještě běžně netřídíme hliníkové a jiné plechovky. Máme kocoura, dva psi a čtyři dospělé osoby v domě, takže plechovek se za měsíc nastřádá dost. Neuvěřitelně mě točilo, že se nám vždy při dovozu na sběrný dvůr kvůli ostrým rohům roztrhl pytel. Museli jsme pak na sběrném dvoře vše sbírat. Tento týden jsem konečně našla řešení- pevné obaly po psích granulích/zemině. Jak snadné.

5. Plechovka je nejhezčí váza. Už na první fotce vidíte, že plechovky nemusíte jen vyhazovat. Zlatá od oliv vypadá jako luxusní designovka na květiny. Stříbrná od kočičí konzervy nám dělá ozdobu na skříni spolu se sušeným vratičem ze zimní louky. Najděte si taky svou oblíbenou plechovku :-).

A co je Váš jarní objev?

Komentáře

Oblíbené příspěvky