Čtenářská výzva 2016: 15/20

Prázdniny mi v půlce srpna konečně začaly a tak se prokousávám výzvou o mnoho rychleji. Jako autora mladšího 30 let jsem zvolila Láďu Ziburu, jehož zajímavé názory a neobyčejný příběh už několik měsíců sleduji na jeho stránkách. Jako knihu z první stovky databáze jsem vylovila v naší městské knihovně Než jsem tě poznala od Jojo Moyes. Nebojte, není to tak šílená romanťárna, jak se tváří. Posledním kouskem byl Poprask v sýrové uličce od Roberta Fulghuma jako kniha vydaná v roce 2016.

Ladislav Zibura: 40 dní pěšky do Jeruzaléma
Knížku jsem si vypůjčila na táboře od jednoho z našich svěřenců a pak jsem se s ní mazlila až do PPček. Bylo to výborné čtení. Autor je upřímný, ať už v názorech na odlišné náboženství, na kvalitu čaje nebo sdělování svých nejintimnějších problémů a potřeb na cestě. Člověk si tady našel i spoustu moudrých názorů a zajímavých otázek, nad kterými se musel na chvilku zastavit a popřemýšlet, co na to on. Až vyjde další část jeho putování, ráda se k němu zase vrátím.
Hodnocení: 9/10

Robert Fulghum: Poprask v sýrové uličce
Knížku mi donesla moje ségra s tím, že si ji mám přečíst. Jako malá jsem četla "Všechno, co jsem potřeboval znát, jsem se naučil v mateřské školce", která mě tehdy moc nenadchla. Asi už jsem ale dorostla do Fulghumova humoru. Je to ten typ knížky, kdy si uvaříte horký čaj, přikryjete se dekou a pomalu vychutnáváte každé slovo, řádek a myšlenku. Pohladí po duši.
Hodnocení: 8/10

Jojo Moyes: Než jsem tě poznala
Překvapení. Nemám ráda romantické prvoplánové knihy nebo filmy, tady mě obal tím pádem dost odrazoval. Po prvních několika stránkách jsem autorku podezírala z vykrádání příběhu Nedotknutelní. Pak se to ale rozjelo a já jsem zůstala číst až do 2 do rána, jen abych věděla, jak celý příběh dopadne. Knížka otevírá obtížné téma asistované sebevraždy, na které osobně dodnes nemám pevný názor. Závěr byl trochu nečekaný, člověk čekal, že.... No jen si to přečtěte. A myslím, že by to mohli skousnout i muži :-).
Hodnocení: 10/10

Komentáře

Oblíbené příspěvky