Kevätionviesti 11.-12.4.

Poslušně hlásím, že o-sezóna 2015 byla zahájena. Docela dlouho jsem šátrala v paměti, kdy jsem naposledy běžela závod. Pokud nepočítám Hervoton a podzimní kolotoč Kurko cupů, poslední orienťácký závod jsem absolvovala v srpnu na akademickém MS. To už pár měsíců je... Naštěstí ve mně trocha (ne)smyslu orientačního zůstala. První jarní finské proběhnutí nebyl úplný propadák...

Finská orienťácká sezóna začíná o měsíc později než v ČR, což mě donutilo koukat na výsledky i mapy z kdejakého krajáku. Pája mezitím stihl posbírat pár slušných bodů do WRE v anglickém Lake District, ale na první finskou akci Kevätionviesti jsme razili společně.


V překladu kevät = jaro, viesti = štafety, prostě takový finský Jarní pohár. Děcka a ženy běží ve dne, muži v noci. Letos proběhly závody severně od Turku u městečka Yläne. Poprvé jsem závodila za svůj finský oddíl Suunta Jyväskylä, který je malý a nemá skoro žádné dospělé. Byla jsem o 6 let starší než moje spoluběžkyně. Taková 23letá důchodkyně :-).  Veera na prvním úseku běžela skvěla, Maiju se to moc nepovedlo a já jsem dostala od Minny Kauppi na 6 km 8 minut. Dech docházel, nohy bolely, ale hlava kupodivu věděla, o co jde. Jen jednou jsem z radosti, že jsem někoho doběhla (ve Finsku, já?!) odběhla o 90 stupňů jinam a ztratila nějakou tu minutu. Ještě bude potřeba potrénovat.
Junior si v mužském závodě naopak vybral slabší chvilku. Překoukl se o postup a na doběhu hodil výstavního tygra, přesto o prsa uhájil pozici před druhým (papírově prvním) Terä týmem. Jo a spali jsme v úžasných rybářských chatičkách.


V neděli kluky z Terä Jani Lakanen pozval na trénink, který pořádal jeho nový klub Kovee. Sešli jsme se na tom tréninku 4 čecháčci ( Hubage, Vojta Sýkora, Junior a já). Terén byl výstavní. Těžká měkká podložka, skalky a plošinky, prudké kopce, nohy jako z olova po sobotním závodě a ke konci déšť. Odběhla jsem 3 ze čtyř okruhů a doplazila se zpět do auta. Pája v rámci tréninku absolvoval po 4 okruzích i následný middle.

No a pak už domů, do Podolí, do lékárny... alias do fára, do ABC na oběd a do Muurame :-).

Komentáře

Oblíbené příspěvky