Velikonoční Tasmánie

Jeden dlouhý rok jsem bojovala s tím, že skvěle placená práce v Německu není pro mě. Nakonec jsem sebrala odvahu a dala výpověď, ikdyž nebylo jasné, co bude dál. A? Pět týdnů v Austrálii s naší finskou au-pair rodinkou, Velikonoce v Tasmánii a vysněná práce po návratu. Děkuji.

Důvod, proč jsme Velikonoce strávili v Tasmánii, byl čistě orienťácký. Každoročně se tu běhají největší australské vícedenní závody Easter Tasmania. Musím však přiznat, že kvůli svému strachu z jedovatých hadů, jsem tam byla jen jako turistikující fanoušek.

Tasmánie to je přece ten ostrůvek, kde žije plno tasmánských čertů, co by kamenem dohodil od břehů Austrálie. Ostrov je velký téměř jako naše republika, z pevniny tam poletíte dvě hodiny a tasmánští čerti jsou v přírodě vzácní. Kdysi se odsud dobýval jižní pól, takže je tu chladněji než na australské pevnině. Krajina svým rázem připomíná křížence Nového Zélandu a Jižní Moravy (všude ovocné stromy a víno). Celou polovinu jeho plochy tvoří národní parky protkané sítí turistických tras.
Prvních několik dní jsem strávila s au-pair rodinkou kousek od města Richmond uprostřed vinic. Mezi etapami závodů jsme stíhali i výlety. Za tasmánskou faunou jsme vyrazili do záchranné stanice Bonorong. Krom čertů zde mají i klokany, koaly, ježuru nebo 100 let starého papouška kakadu. Navštívili jsme Tasmanův a Mountfield NP, slavnou Seven mile beach nebo vesničku Doo s údajně nejlepšími fish and chips na světě. Nesmím zapomenout i na bláznivé muzeum moderního umění Mona. Bláznivé? Muž, který se za miliony dolarů prodal muzeu, kopulující kostlivci, Poo Factory, Fat car, zeď dámských přirození.... 
Druhou polovinu pobytu jsem strávila sama v hlavním městě Hobartu. Střechu nad hlavou mi poskytl hostel Pickled Frog. Vybrala jsem ho hlavně s ohledem na extra servis (svezení do hor) a příjemnou cenu. Na místě jsem málem padla smíchy (půlka hostů bez bot, recepční v plyšovém převleku čmeláka). Pestré mezinárodní složení mělo něco do sebe, příště bych ovšem zvolila nějaké klidnější místo v horách.
A kam v Hobartu? Určitě si vyšlápněte na Mt. Wellington, navštivte krásnou botanickou zahradu a večer zajděte do přístavu "na jedno" z malého pivovaru či sklenku tasmánského vína a k tomu burger z klokana. 
Tasmánie je nádherná a pokud se k protinožcům podíváte, doporučuji sem zajet alespoň na týden, ideálně o něco déle (zejména kvůli NP na západě ostrova, kam jsem se nedostala). 
O Melbourne zase příště...
Fotky ZDE

Komentáře

Oblíbené příspěvky