Advent v poklusu 29.11.-12.12.

Čas adventu je pro nás ve Finsku nezvykle poklidný. Nerozumíme vánočním reklamám v radiu, dárky jsme museli nakoupit předčasně přes internet, v Muurame u jezera na nás nekoukají žhavé vánoční slevy. Je to moc příjemná změna. Jediné co signalizuje blížící se svátky jsou Pikku joulu akce, tma a sem tam sníh. Nebojte se ale, neflákáme to tady :-).


Koncem listopadu Junior odfrčel na desetidenní soustředění (čti pánskou jízdu) do hotelu Peurunka. Kluci tam trénovali, simulovali ( Suunnistussimulatorri ), rochnili se v lázních nebo v sauně. Víkendové tréninky v Peurunce vždy fungovali jako av- treeni. A vzhledem k tomu, že tu stále nemáme souvislou sněhovou pokrývku, účastnila jsem se těchto tréninků taky. Pomalu klesá průměrný počet chyb na km :-).

V pondělí stále vedu tréninky v tělocvičně, velkou inspirací jsou mi zkušenosti z turnovských trenálů v hale- díky Filipe! Pondělí a středu nadále trávíme na hodinách finštiny. Už většinou víme o čem se okolo nás baví, ale jde to pomalu. Junior se svým kámošem Hutterim dělá větší pokroky, protože chtějí na Jukole dávat rozhovory česko-finsky (jako talentovaný řečník Standa Řezáč). 

Druhý adventní víkend jsem byla fandit Saaře Kaario na krasobruslení. Je docela zajímavé, jak velký vypadá stadion a kluziště ve srovnání s droboští, která tam bruslí. A jak! Budu se muset zamyslet nad svou dosadní bruslařskou kariérou (můj největší majstrštyk je stání). Po fandění jsem jela za klukama do Peurunky, protože celé Finsko slavilo "Independence day" a celá rodina byla v Oulu. Zahráli jsme si florbal, popili pivo, dokonce jsem byla donucena tancovat. V neděli ráno bylo znát, že jsme v kontaktu s pivem trošku vyšli ze cviku :-). Přesto jsme ale zvládli nedělní trénink

Tento čtvrtek taky proběhl poslední KurkoCup letošní sezóny. Junior nakonec ukořistil celkové prvenství, já jsem si připsala další dokončení (což je v mém případě, minimálně stejně hodnotný výkon jako Pájovo celkové prvenství :-p). KurkoCupy byly fajn, neříkám, že jsem se pokaždé nevztekala a neříkala si, že je to naposled...ale co teď budeme ve čtvrtek večer dělat?

O tomto víkendu nás opět čeká další Pikujoulu, nějaké pobíhání a Pája má v neděli přednášku před místním dorostem. A příští týden? Hurá do Helsinek a poté domů. Na Vánoce :-) !


Komentáře

Oblíbené příspěvky