Mämmi a žijeme si jako v Hollywoodu..

Velikonoce se pomalu plíží do našich příbytků. Taje sníh, uklidila se vánoční výzdoba a spolu s Liinu jsme zasadily osení.
Letos budu Velikonoce po dlouhé době trávit za humny ČR. Naposledy jsem vynechala velikonoční soustředění v roce 2010, kdy jsem s Pragovkou pobíhala ve Švédsku. Hodně věcí bude nových, ale třeba pletení pomlázek a symbolické vyšlehání mi tu bude chybět. Vajíčka totiž zdobit budeme :-).

A cože tu mají nového? Proč si žijeme jako hollywoodské star? Mrkněte níže.

Pokud se někdy vydáte do Finska na Velikonoce rozhodně musíte ochutnat mämmi (me-mi). Finové tvrdí, že si ho buď zamilujete nebo ho budete nenávidět. Jedná se o tmavě hnědý pudink z žitné mouky, melasy, pomerančové kůry a sladu, který mi chutí připomíná česká povidla s hořkým koncem. Tradičně byl uchováván v březové kůře, což se v obměněné formě dochovalo dodnes. Prodávají ho v kartonové krabičce s potiskem březové kůry. Slaďouši na něj přidávají cukr a smetanu, my drsňáci jen smetanu.

V našem případě jde o smetanu rostlinnou a tak se oslím můstkem dostáváme k Hollywoodu. Minulý týden totiž Teemu konečně objevil naše -tariánství. Jsme flexitariáni. Neboť jíme hlavně rostlinnou stravu, ale jednou týdně zařadíme i nějakou tu flákotu. No a podržte se, flexitariánství je poslední dobou velmi módní v Hollywoodu. Konečně jdu jednou s dobou :-).

Ps.: Dneska jsem objevila i pivo s příchutí mämmi. A to je výzva!

Komentáře

Oblíbené příspěvky